Чайки, сніг і тіні дерев: що заважає безпілотним автомобілям стати безпечними

Чайки, сніг і тіні дерев: що заважає безпілотним автомобілям стати безпечними

Згідно Державного центру статистики та аналізу США, 94% смертельних ДТП відбуваються з вини людей. Безпілотні тс обіцяють попередити більшість там, зводячи втручання людини в дорожній рух до нуля. Так, система попередження про схід зі смуги (LDW), яку вже вводять Tesla, Дженерал моторс, BMW, Ауді, Lexus, Citro? N, Тойота та інші автоконцерни, знижує ризик фатальної трагедії на 86%. Тим не менш, до еталону «робомобіль» ще далеко.

Суспільство авто інженерів (SAE) виділяє 6 рівнів автономності автомобілів: на нульовому автоматичні бухгалтерської системи відсутні, тоді як на 5-му необізнаних людини потрібні тільки старт і вказівку пт призначення. Зараз на економічному ринку переважають авто другого рівня автономності. Під контролем водія, який може тільки на час прибрати руки з керма, вони бути їхати по позначеному курсу, слідувати правилам руху на дорозі і гальмувати. Однак, за словами наукового співробітника Страхового інституту дорожньої безпеки (IIHS) Девіда Зуби, жодної з цих автомобілів поки не можна визнати повністю «самостійним», і скоро це не зміниться.

IIHS протестувала бухгалтерської системи автоматичного управління 5 провідних брендів. Хоча жодної з автомобілів не розбився, всі вони пару раз пропустили знаки, зійшли з лінії або відключалися свого часу водіння.

Тестування системи контролю смуги на звивистих дорогах

Бузковим відзначені випадки сходу з смуги, блакитним — заїзд на сусідню смугу, фіолетовим — відключення бухгалтерської системи

Штучний розум розвивається, і в один прекрасний момент безпілотні авто зможуть проходити випробування безпеки бездоганно. Сьогодні методи звичайно не спрацювати через снігу, малярської стрічки і крім того птахів. Веб-видання про цифрові розробках Quartz зібрало деякі з найбільш показових проблем, які заважають транспорту стати по-справжньому автономним.

Наклейки на дорожніх знаках

Незначно змінивши дорожні знаки із застосуванням малярської стрічки інакше кажучи наклейки, є варіант збити самонавідні камери з пантелику. Дослідження 2018 року показало, що в 67% випадків такі трюки примушують методи комп’ютерного зору невірно ідентифікувати символ STOP як символ обмеження швидкості.

Хоча автоматичні комплексу бухгалтерських програм управління облаштовані лидара для створення 3D-карти зовнішнього середовища, зима залишається для безпілотних автомобілів найскладнішою перешкод. Сніжинки роблять для алгоритмів комп’ютерного зору ілюзію величезної кількості маленьких перешкод, тому в прохолодних регіонах автономний транспорт з’явиться пізніше, ніж в сонячній Каліфорнії, де зараз свої робомобілі тестують Alphabet, Tesla, Uber, Baidu, Mercedez-Benz, Бмв і інші компанії.

чайки

У Бостоні інженерам NuTonomy довелося перепрограмувати авто, щоб вони повільно насувалися на наполегливих чайок, які стоять на трасі і ігнорують тихі безпілотні електрокари.

звукопоглинальна піна

Дослідники з Інституту Південної Кароліни дезорієнтували Tesla S, покривши перешкоди звукопоглощающей піною. Такий трюк зробив їх «невидимими» для ультразвукових датчиків і міг спровокувати трагедію. Аналогічно дешеві генератори звукових хвиль бути обдурити автомобіль, створюючи ілюзію перешкоди в дорозі.

Рівень автоматизації Tesla Model S — 2-ий. Автомобіль може самостійно слідувати по смузі або поміняти смугу при видимої розмітки

Автомобілі, що їдуть попереду

Безпілотні авто орієнтуються на інший транспорт. Це відмінно для високошвидкісних шосе з передбачуваним рухом, проте призводить до несподіванок на малих швидкостях.

«Коли автомобіль їде дуже повільно, щоб вистежувати розмітку, активні дозволяє вести бухгалтерський облік (софт) підтримки смуги вживають автомобіль попереду для управління. Якщо він зверне, безпілотне авто теж може це зробити », — йдеться в заяві IIHS.

пагорби

Тестування IIHS показало, що система попередження про схід зі смуги на горбистій дорозі може не спрацювати: безпілотний автомобіль втрачає з уваги розмітку і починає петляти.

мости

Безпілотні авто вживають для позиціонування GPS, але Цей розхожий слух спосіб не в такій мірі точний, якщо в округах немає певних споруд. Так як на мостах, ви, немає нічого, крім дороги, автомобіль може втратити орієнтацію.

Тестування Tesla Model 3 показало, що в цій сфері довжиною 290 км автомобіль 12 раз зробив непотрібні гальмування, прийнявши тіні дерев за перешкоди. Хоча такі маневри були м’якими, при насиченому русі непотрібне гальмування створює небезпеку зіткнення.